Wednesday, March 28, 2007

GAGAL, GAGAL, GAGAL

Gagal? Kesilapan? Mistake? Failure? Khatta'? Kesemua perkataan itu memberi satu makna dalam kehidupan kita... KEKECEWAAN!

Namun adakah kekecewaan itu satu tanda berakhirnya dunia? Atau runtuhnya jambatan kejayaan? Jawapannya TIDAK sama sekali.

Saya pernah mengharungi detik kecewa kerana kegagalan. Tetapi saya tidak pernah kesal dengan kegagalan itu. Mengapa? Sebabnya hanya satu; kerana kegagalan itu memberi perangsang dan suntikan semangat untuk saya menilai diri, memperbaiki kelemahan dan berusaha sedaya upaya untuk mencapai kejayaan.

Saya berpeluang berkongsi sedikit tentang 'bangkit dari kegagalan' khas untuk para pelajar yang telah mengambil keputusan STPM, SPM dan PMR. Sesungguhnya, saya belum mahu lagi mendabik dada sebagai berjaya kerana saya masih dalam 'misi' untuk berjaya. Misi inilah yang saya kongsikan buat anda semua.

Klik di sini untuk tonton video.

No comments: