Sunday, March 11, 2007

SEPETANG BERSAMA FADZLI YUSOF DAN AMIN IDRIS

Tarikh: 10 Mac 2007
Hari: Sabtu
Masa: 2.30pm hingga 4.30pm
Tempat: SACC, Shah Alam

Saya memulakan bicara. Dimulakan dengan pembukaan bahawa setiap orang didunia ini mahukan kejayaan. Tiada sesiapa pun berhak untuk menghalang sesiapa untuk berjaya. Kejayaan adalah hak setiap manusia di dunia. Samada kita mampu untuk menggenggam kejayaan atau tidak, ia bergantung kepada kemahuan yang tindakan kita yang melayakkan kita untuk memiliki kejayaan. Saya turut menekankan tips-tips kepimpinan remaja, bagaimana dengan menguasai kemahiran memimpin boleh mengubah kehidupan seseorang dan apa gunanya kualiti kepemimpinan kepada para remaja dalam menitit cabaran hidup.



Giliran Fadzli Yusof menyampaikan ceramahnya bertajuk '5 Tips Kejayaan'. Beliau juga mengupas sedikit kandungan bukunya yang paling laris (kini sudah 50,000 naskhah terjual) iaitu '55 Petua Orang Berjaya. Beliau menyatakan, mungkin akan ada orang mempertikaikan siapa Ahmad Fadzli Yusof untuk mengajar orang berjaya sedangkan dia masih muda. Fadzli Yusof menegaskan bahawa bukunya sebenarnya mengumpulkan tips-tips tokoh-tokoh yang telah berjaya dan dibukukan dengan konsep yang mudah dan menarik.

Dalam proses menulis buku tyersebut, ia juga mengajar dan memberi pengalaman yang amat berharga dalam meniti tangga kejayaan.




Terima kasih PTS dan MPH atas peluang yang diberikan. Buat Nisak and the gang... thanks kerana belanja Pizza Hut! Hehehe

No comments: